Sunday, February 16, 2014

Tips Pilih Warna Baju Pengantin


Tips Pilih Warna Baju PengantinTerdapat beberapa tips disebalik warna yang dapat menjadikan anda kelihatan lebih anggun mempersona di majlis perkahwinan anda nanti.

  • Kaji warna di mata anda.. Anda hanya perlu berdiri dibawah sinaran lampu (berdiri dibawah cahaya matahari adalah lebih baik) dan perhatikan warna mata anda. Kebanyakkan individu mempunyai lebih daripada satu warna di mata. Kenalpasti warna dominant pada mata anda.. Warna itu adalah warna yang paling sesuai untuk dipadankan dengan pakaian anda dan warna itu paling hampir dengan warna kulit anda.. Bila anda memakai “colors in your eyes” si dia akan terpukau.. they are also mesmerized by your presence.. Dengan memakai warna tersebut anda akan berasa lebih bersemangat dan bertenaga serta mampu membuat orang disekeliling anda mempercayai anda.
  • Hati-hati dengan warna putih..pastikan anda tahu bagaimana untuk mengayakan pakaian yang berwarna putih.. Putih adalah warna yang sangat popular untuk t-shirt dan kemeja tapi anda perlu berfikir dua kali sebelum anda mengayakannya.. Sesetengah individu kelihatan menarik bila mengenakan pakaian berwarna putih.. Apa yang anda perlu pastikan ialah warna gigi dan mata anda.. Jika mata dan gigi anda tidak seputih pakaian anda, ini akan membuatkan gigi dan mata anda kelihatan kuning..Untuk berada dalam keadaan selamat, anda hanya perlu memakai pakaian yang berwarna “oof-white”. Bagi anda yang mempunyai kulit yang pucat, “off-white” amat sesuai dengan anda.
  • Warna merah membuat anda kelihatan seperti ingin menjerit kemarahan tapi dari sudut lain menampakkan warna ghairah.. Sesetengah individu akan terserlah jika mengenakan warna ini jika mereka mempunyai kulit yang gelap dan rambut yang berwarna gelap.. Warna ini sangat terang untuk digayakan dan sekaligus dapat menampakan ketidaksempurnaan yang ada pada anda. Untuk kepastian letakkan pakaian berhampiran muka anda dan bandingan. Kurangkan warna merah dan pilih mana yang terbaik. Wearing a bright red blouse could make the difference of ten years on your face.
  • Dengar apa orang sekeliling komen. Cuba ingat kembali warna apa yang anda pakai ketika seseorang memuji anda. Sebenarnya mereka memuji bukan kerana baju tetapi kerana warna yang anda pakai itu amat sesuai dengan kulit anda. Apabila warna sesuai dengan warna kulit, anda akan lebih menyerlah.
  • Warna merah, pink adalah warna yang membangkit semangat ghairah anda. Warna coklat, kelabu dan putih membuatkan anda kelihatan sejiwa. Warna hijau dan biru membuatkan anda kelihatan tenang dan tidak terancam. Warna kuning dan jingga membuatan anda nampak ceria dan terang. ahli astrologi mengatakan bahawa warna perang (gold) mampu membuatkan anda kelihatan tenang, nampak semulajadi dan bertenaga. Warna perak (silver) mampu membuatkan anda kelihatan menarik jika dipakai masa malam jika mempunyai outside events.

2 comments:

  1. Awosome! tqqq xsbr majlis xlme g ahaha sok pk mcm2 haiii


    www.nadiasecreto.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke? hehehe. good luck. mesti banyak yang nak kena fikir dan buat kan.

      Delete